|
2026-utgåven av vår specialistkurs "Läkemedel och kognition" får mycket bra betyg av deltagarna: 4,8 av 5 poäng.
Några av återkopplingarna vi fick: - Väldigt pedagogiskt upplägg med otroligt kunniga utbildare. Det var mycket bra grafer över läkemedel och affiniteter och bra bilder som förklarar hur signalsubstansernas mekanik påverkar hjärnan. Det var väldigt bra upplägg med att tidigt berätta när det blir raster och tiderna hölls bra. Min bild är att kursen har utformats med otrolig hög professionalism och den bästa specialistkursen, både innehållsmässigt och baserat på hur upplägget varit. 6/5 i betyg. - Otroligt kompetenta och duktiga föreläsare/kursledare, har fått med mig bred kunskap kring läkemedels verkningsmekanismer kopplat till kognition. Mycket värdefull kunskap i kliniska arbetet, mycket som är nytt och viktigt för mig att ta med mig! - Väldigt hög nivå på kursen. Ni är båda mycket kunniga men också generösa med era erfarenheter och reflektioner, vilket jag uppskattade. Trots tidsnöden fick vi deltagare möjlighet att ställa frågor. Tycker det var en lagom nivå på grupparbetena. Väldigt intressant att få lära sig om olika läkemedel och dess potentiella kognitiva biverkningar, jag hade aldrig reflekterat över att t.ex. kolesterolsänkande läkemedel kan ha sådana biverkningar. Nu vet jag mer VAD jag ska leta efter och HUR när jag träffar patienter som tar något läkemedel. De patientfall ni drog var mycket intressanta och gjorde det tydligare hur man kan använda kunskapen i praktiken. Tack! - Generellt väldigt bra kurs, mycket intressanta föreläsningar. Användbar kunskap. Ni som håller i kursen håller väldigt hög nivå, det syns att Ni är väldigt insatta i ämnet. Jag vill även passa på och säga att Ert varma och trevliga förhållningssätt gjort kursupplevelse ännu bättre. Deltagarnas kursutvärdering (10 av 14 deltagare fyllde i formuläret): Fråga 1 Jag uppfattar att jag genom denna kurs utvecklat värdefulla kunskaper och färdigheter, användbara i min yrkesverksamhet Fråga 2 Jag bedömer att kursen genomgående håller specialistnivå. Fråga 3 Jag anser att kursens examination omfattade de lärandemål som är formulerade för kursen. Fråga 4 Jag bedömer att kursens omfattning var lämplig för att uppnå kursens syfte. Fråga 5 Jag uppfattar att det fanns en röd tråd mellan kursens lärandemoment (föreläsningar, seminarier, litteratur m.m.) var relevanta.
0 Comments
|
Om denna bloggHär kan du läsa om saker som berör båda allmän och forensisk neuropsykologi, samt neurofarmakologi. Arkiv
June 2026
|
RSS Feed